Wednesday, May 19, 2010

C.I.N.T.A

C.I.N.T.A…Hanyalah sepatah perkataan yg membawa maksud tersendiri mengenai hati dan perasaan.
Namun pasti bukan semua yg memahami apakah itu cinta.Bagaimana pula dgn kamu?..


1-Jangan tertarik kpd seseorg hanya kerana paras rupa,kekayaan dan kedudukan kerana ia bukanlah penjamin kebahgiaan. Tetapi tertariklah kepada si dia kerana senyumannya yg mampu membuatkan hidup kamu seceria warna sang pelangi.


2-Ada saat2 dalam hidup ketika kamu sangat merindukan seseorg sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi dan bersamanya dalam alam nyata.
Semoga kamu memimpikan org seperti itu.


3-Bermimpilah ttg apa yg ingin kamu impikan,pergilah ke tempat2 kamu ingin pergi.Jadilah seperti yg kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan utk melakukan hal2 yg kamu lakukan.


4-Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup,pintu yg lain dibukakan.Tetapi acap kali kita terpaku terlalu lama pd pintu yg tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yg di bukankan bg kita.


5-Kata2 yg terucap di bibir sebenarnya tidak dapat mencerminkan apakah yg berlaku dari sudut hati. Tiada kata2 yg dapat meluahkan rasa cinta melainkan perasaan saying dan cinta itu sendiri yg wujud dan di pamerkan secara semula jadi.


6-Awal dari cinta adalah membiarkan orang yg kita cintai menjadi dirinya sendiri,dan tidak merubahnya menjadi gambaran yg kita inginkan. Jika tidak,kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yg kita temukan dalam dia.


7-Orang2 yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal2 terbaik,mereka hanya berusaha menjadikan yg terbaik dari setiap hal yg hadir dalam hidupnya.


8-Mungkin tuhan menginginkan kita bertemu dgn beberapa org yg salah sebelum bertemu dengan org yg tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.


9-Perkara paling menyedihkan dlm hidup ialah apabila bertemu dengan seseorg yg sangat bererti dlm hidupmu tetapi akhirnya terpaksa di lepaskan atas alasan yg kukuh.


10-Cinta datang kepada mereka yg masih berharap sekalipun pernah di kecewakan,kpd mereka yg masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kpd mereka yg masih mencintai sekalipun pernah di sakiti hatinya.


11-Sungguh menyakitkan mencintai seseorg yg tidak mencintai dirimu,tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorg dan tidak pernah memiliki keberanian utk mengutarakan cintamu kepadanya.


12-Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal andai kamu masih mahu meneruskannya.Jangan sesekali pernah menyerah jika kamu masih merasa sanggup dan jangan pernah mengatakan kamu tidak mencintainya jika kamu masih tidak dapat melupakannya.


13-Ada hal2 yg sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari org yg kamu harapkan untuk mengatakannya. Namun demikian,janganlah menulikan telinga utk mendengar dari org yg mengatakannya dengan sepenuh hati.


14-Hanya di perlukan waktu seminit utk mentafsir seseorg,sejam utk menyukai seseorg dan sehari utk mencintai seseorg, tetapi di perlukan waktu seumur hidup utk melupakan seseorg..

No comments:

Post a Comment